|
|
||||
|
||||
|
Zitat:
Hilsen, Joachim
|
||||
|
||||
|
Zitat:
|
|||
|
|||
|
Hei,
Takk for hjelpen! Jeg har faktisk bestemt meg for å si takk til kollegaene mine og lurer på om dere kunne rette teksten min? Det ville være kjempeflott. På lørdag skal jeg allerede reise hjem til Tyskland ... Det er egentlig synd :-( Kjære alle sammen, Jeg har tilbrakt to uker her hos dere og ble veldig sjarmert da jeg kom hit. Dere har vært veldig hyggelige (ikke bare folk i recepsjonen men alle) og jeg har hatt et kjempeflott opphold her i Norge og det vil jeg si tusen takk for. Jeg setter stor pris på at jeg fikk lov til å komme hit og at folk har smørt seg av og til med tålmodighet når det gjelde norskkunskapene mine ;-) Det var kjekk å fikk norsk (og ibland dansk ;-) undervising on the job, det førte vel faktisk til at jeg har glemt en del svensk, men det spiller jo ingen rolle – jeg vil jo helst komme tilbake til Norge uansett:-) En gang til tusen takk til det neste beste Radisson-hotellet ;-) Hva synes dere om teksten min? Jeg håper faktisk ikke at dette er "too much"? Hilsen fra Møre og Romsdal! ![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Ein paar Kleinigkeiten sind mir aufgefallen. Flotter Text, forresten!
Zitat:
|
||||
|
||||
|
Zitat:
Jeg har også noen rettelser, men det er som småtteri å regne. Jeg synes fortsatt at du skriver meget bra i lyset av den korte tiden du har tilbrakt i Norge!
|
|||
|
|||
|
Heisann,
Tusen takk for hjelpen! Jeg er faktisk tilbake i Tyskland og synes at det er synd å være her igjen. Jeg har ikke noe imot Tyskland, men synes jo likevel at det var gøy i Norge. Det har sikkert noe med språket og naturen å gjøre dersom jeg er veldig glad i norsk. Kanskje ikke særlig flink men i alle fall føltes det fantastisk å snakke norsk med gjester på hotellet. Jeg har jo bedt om å få en bekreftelse (Sluttattest etter utplasseringen faktisk) og de har sagt at jeg gjerne få komme tilbake. Jeg er som sagt veldig sjamert av Ålesund, men synes at hotellet er litt for små (omtrent 130 rom) og har allerede snakket med sjefen og kollegaene mine at jeg vil heller arbeide der i 3-4 måneder og etterpå i Oslo, Bergen, Svalbard (helt annerledes og forskjellig, jeg vet) osv. Har ikke bestemt meg enda, det er jo litt for tidlig også. Nå lurer jeg på om det blir vanskelig å få en bolig/et rom hvis man bare har tenkt seg å stanna der under sommeren? Har på følesen at det er ikke normalt og kanskje derfor ikke lett ... Vet dere noe om det? Hilsen fra Mainz ![]() |
![]() |
|
||||||
| Themen-Optionen | |
| Ansicht | |
|
|