Trolljentas Verden - Norwegenforum

Trolljentas Verden Teilnahmebedingungen Impressum TV Planer Chat Googlemap ME Norwegenlinks
Zurück   Trolljentas Verden - Norwegenforum > Kultur, Sprache, Kommunikation > Forum på norsk

Antwort

Themen-Optionen Ansicht
Alt 26.01.2010, 23:28
Benutzerbild von muheijo
muheijo muheijo ist gerade online
Freischütz

muheijo Daumen hoch!
Standard

Zitat:
Zitat von Fjellstua Beitrag anzeigen
Jeg lurer faktisk på om jeg skal spørre i morgen om jeg kan få et bekreftelse at jeg har vært her?
Jo da, det kan du gjør! Det er helt vanlig å få i hvert fall en bekreftelse.

Hilsen, Joachim
Alt 27.01.2010, 12:58
Benutzerbild von I.M.
I.M. I.M. ist offline
Der Fruchtige vom Lande

I.M. hat noch keine Bewertung erhalten
Standard

Zitat:
Jeg lurer faktisk på om jeg skal spørre i morgen om jeg kan få et bekreftelse at jeg har vært her?
Jeg har egentlig tenkt meg å gjøre dette, men er nå litt usikker på det fordi jeg vet ikke om det er vanlig her i Norge eller om det er litt rart hvis man vil ha et slags "Arbeitszeugnis".
Hva synes dere?
Som sagt, jeg er bare her i to uker og det er første gangen i Norge og jeg vil egentlig helst ikke vekke oppsikt med store krav.

Takk på forhånd
Selvfølglig kan du be om en bekreftelse eller en attest!
Alt 28.01.2010, 18:36
Fjellstua Fjellstua ist offline
neu dabei

Fjellstua hat noch keine Bewertung erhalten
Standard

Hei,

Takk for hjelpen!

Jeg har faktisk bestemt meg for å si takk til kollegaene mine og lurer på om dere kunne rette teksten min? Det ville være kjempeflott.
På lørdag skal jeg allerede reise hjem til Tyskland ... Det er egentlig synd :-(

Kjære alle sammen,
Jeg har tilbrakt to uker her hos dere og ble veldig sjarmert da jeg kom hit. Dere har vært veldig hyggelige (ikke bare folk i recepsjonen men alle) og jeg har hatt et kjempeflott opphold her i Norge og det vil jeg si tusen takk for. Jeg setter stor pris på at jeg fikk lov til å komme hit og at folk har smørt seg av og til med tålmodighet når det gjelde norskkunskapene mine ;-) Det var kjekk å fikk norsk (og ibland dansk ;-) undervising on the job, det førte vel faktisk til at jeg har glemt en del svensk, men det spiller jo ingen rolle – jeg vil jo helst komme tilbake til Norge uansett:-)
En gang til tusen takk til det neste beste Radisson-hotellet ;-)

Hva synes dere om teksten min? Jeg håper faktisk ikke at dette er "too much"?

Hilsen fra Møre og Romsdal!
Alt 28.01.2010, 20:41
Benutzerbild von Mia
Mia Mia ist offline
Moderator

Mia hat noch keine Bewertung erhalten
Standard

Ein paar Kleinigkeiten sind mir aufgefallen. Flotter Text, forresten!

Zitat:
Det var kjekt å få/at jeg fikk norsk (og iblant dansk ;-) undervising on the job, det førte vel faktisk til at jeg har glemt en del svensk, men det spiller jo ingen rolle – jeg vil jo helst komme tilbake til Norge uansett:-)
En gang til tusen takk til det nesten? beste Radisson-hotellet ;-)[/u]
Alt 28.01.2010, 22:27
Benutzerbild von I.M.
I.M. I.M. ist offline
Der Fruchtige vom Lande

I.M. hat noch keine Bewertung erhalten
Standard

Zitat:

Kjære alle sammen,
Jeg har tilbrakt to uker her hos dere og ble veldig sjarmert da jeg kom hit. Dere har vært veldig hyggelige (ikke bare folk i resepsjonen men alle) og jeg har hatt et kjempeflott opphold her i Norge og det vil jeg si tusen takk for. Jeg setter stor pris på at jeg fikk lov til å komme hit og at folk har smurt seg med tålmodighet av og til når det gjelder norskkunnskapene mine ;-) Det var kjekt å få norsk (og ibland dansk ;-) undervising på jobben, det førte vel faktisk til at jeg har glemt en del svensk, men det spiller jo ingen rolle – jeg vil jo helst komme tilbake til Norge uansett:-)
En gang til tusen takk til det nestbeste (?) Radisson-hotellet ;-)

Jeg har også noen rettelser, men det er som småtteri å regne. Jeg synes fortsatt at du skriver meget bra i lyset av den korte tiden du har tilbrakt i Norge!
Alt 03.02.2010, 18:18
Fjellstua Fjellstua ist offline
neu dabei

Fjellstua hat noch keine Bewertung erhalten
Standard

Heisann,

Tusen takk for hjelpen!
Jeg er faktisk tilbake i Tyskland og synes at det er synd å være her igjen. Jeg har ikke noe imot Tyskland, men synes jo likevel at det var gøy i Norge. Det har sikkert noe med språket og naturen å gjøre dersom jeg er veldig glad i norsk. Kanskje ikke særlig flink men i alle fall føltes det fantastisk å snakke norsk med gjester på hotellet.

Jeg har jo bedt om å få en bekreftelse (Sluttattest etter utplasseringen faktisk) og de har sagt at jeg gjerne få komme tilbake.

Jeg er som sagt veldig sjamert av Ålesund, men synes at hotellet er litt for små (omtrent 130 rom) og har allerede snakket med sjefen og kollegaene mine at jeg vil heller arbeide der i 3-4 måneder og etterpå i Oslo, Bergen, Svalbard (helt annerledes og forskjellig, jeg vet) osv. Har ikke bestemt meg enda, det er jo litt for tidlig også.
Nå lurer jeg på om det blir vanskelig å få en bolig/et rom hvis man bare har tenkt seg å stanna der under sommeren? Har på følesen at det er ikke normalt og kanskje derfor ikke lett ... Vet dere noe om det?

Hilsen fra Mainz
Antwort

Zurück   Trolljentas Verden - Norwegenforum > Kultur, Sprache, Kommunikation > Forum på norsk

Themen-Optionen
Ansicht